Vi övade i små grupper enligt Folkhälsomyndighetens riktlinjer för körverksamhet hösten 2020. Foto: Johnny Larsson

Almakören

Göteborg

Almakören är kören som med glädje utvecklas och utmanas av de bästa körledarna så att alla är med på noterna.

Sångarglädje; mångfalden och kärlek till sången gör att alla vågar och kan
Gemenskap; i vår stora vänliga kör gör vi det tillsammans
Utveckling; steg för steg med en bred repertoar lyfter vi oss till nya nivåer

Repertoar och inriktning

Vi sjunger huvudsakligen pop och visor men även traditionell körrepertoar. Ibland sjunger vi i olika projekt, t. ex. The Boxer, Love is all och Mamma Mia Hits.

Krav för att vara med i kör

Medlem kan fysisk person bli, som ansluter sig till föreningen och dess stadgar, blir godkänd som medlem av styrelsen och betalar av föreningsstämman fastställd medlemsavgift för verksamhetsåret. Medlemsavgiften ska vara betald senast 30 dagar efter första körövningen. Deltagare i körens övningar ska inte avkrävas röstprov och behöver inte möta generella närvarokrav. När körens övningar är uppdelade på flera grupper äger medlem rätt att välja grupp.

Vi söker nya medlemmar!

Vi tar in sångare i alla stämmor. Alla som tycker om att sjunga och gillar att utmanas är välkomna. Våra medlemmar är i alla åldrar, just nu mellan 35-88 år. Hör av dig om du har några frågor eller vill anmäla dig i mejl till info@almakoren.se så svarar vi så snart som möjligt.