Drömmer din kör om en stor publik?

7 juni 2025, under Sveriges Körförbunds jubileumshelg i Stockholm, öppnar vi upp för ett par körer att få framträda på vår stora festivalscen inför publik och allmänhet. Låter det som en inspirerande utmaning för er? Då ska ni delta i vår videotävling!

Senast 31 dec 2024 – Skicka in en presentation till jubileum@sverigeskorforbund.se , där ni förklarar varför just ni skulle representera körsverige på bästa sätt på en stor scen. Bifoga också en länk till en video på kören.

Om videon inte ligger på någon streamingtjänst som Vimeo eller Youtube går det också bra att dela större filmer via filöverföringstjänster som Sprend och WeTransfer.

Tävlingen är öppen för alla, men medlemskörer i Sveriges Körförbund kommer att prioriteras. En jury kommer att välja ut de bidrag som får uppträda – dessa körer kontaktas under januari 2025.

Välkommen med ert bidrag!