Foto: Peter Holgersson

Östgöta Kammarkör

Linköping

Östgöta Kammarkör är en blandad kör knuten till Linköpings universitet. Kören består av 40 sångare som kommer från hela Östergötland. Repertoaren består av klassisk körmusik med tonvikt på acapella repertoar och nutida musik. Konstnärlig ledare och dirigent är Director musices Christina Hörnell.

Krav för att vara med i kör

Att du vill musicera och utveckas ensemblemässigt och vilja ta ditt eget sjungande till en högre nivå. Gedigen körvana, bra gehör och god notläsningsförmåga.

Vi söker nya medlemmar!

ÖSTGÖTA KAMMARKÖR SÖKER SÅNGARE Vill du sjunga och ensemblemusicera på en hög och utvecklande nivå, då är Östgöta Kammarkör någonting för dig! I Östgöta Kammarkör får du möjlighet att utveckla både ditt solistiska sjungande och ditt ensemblemusicerande. Vi jobbar projektvis och repeterar torsdagar i Musicum, Linköpings universitet. Audition för nya sångare sker kontinuerligt under året. För anmälan och mer information kontakta Christina Hörnell 013-28 40 18, christina.hornell@liu.se