Vill ni framträda på WSCM på Nya Zealand 2020?

Nu är det dags att ansöka om man vill vara gästkör på World Symposium on Choral Music (WSCM) på Nya Zealand 11-18 juli 2020!

Vart tredje år arrangeras en av världens främsta körfestivaler, The World Symposium on Choral Music. Festivalen är den största av IFCM:s (the International Federation for Choral Music) evenemang.

På festivalen samlas världens ledande körer, de främsta körledarna, kompositörerna och administratörerna från hela världen och tillsammans skapas en fantastisk upplevelse av konserter, seminarier och workshops. Till festivalen kommer också utställare från hela världen.

2020 hålls den alltså på Nya Zealand och det är New Zealand Choral Federation som är värdar för arrangemanget.

Deadline för ansökan att bli gästkör: 31 oktober 2018. Läs om villkoren och anmälan här

I februari 2019 öppnas anmälan för övriga deltagare.