Vill du ta Sveriges Körförbund in i dess andra århundrade?

Sveriges Körförbund söker ny förbundsdirektör

Om Sveriges Körförbund

Sveriges Körförbund är en riksorganisation som samlar drygt 13.000 medlemmar och har som syfte att organisera och främja svensk körsång.

Arbetet drivs av ett kansli som är placerat i Stockholm där förbundsdirektören arbetar nära kansliansvarig. Förbundet leds av förbundsstyrelsen och stöds bland annat av Kulturrådet. I verksamheten ingår bland annat nationella arrangemang såsom Nordklang och Körkraft, utgivning av tidningen Körsång samt främjande av arbetet i de 19 distrikten.

Inför hundraårsjubileet är förbundet i en utvecklingsfas där erbjudande och arbetssätt hittar nya former för att möta en föränderlig samtid.

Om uppdraget som förbundsdirektör

Som förbundsdirektör på Sveriges Körförbund har du ett varierande arbete i högt tempo där du kommunicerar lika självklart med den lokala kören som med representanter från regioner, studieförbund, Statens kulturråd, andra myndigheter och representanter för civilsamhället. Du ansvarar för uppföljning av budget och kansliets personal, samt organiserar och deltar i förbundets styrelsemöten och förbundsstämmor.

Tillsammans med kansliets övriga personal sköter du kontakt och administration kring förbundets befintliga och nya medlemmar samt kontakt med de av förbundet anställda distriktsansvariga. Vid projekt i förbundets namn är du normalt projektledare med ansvar för ekonomi, planering, genomförande och kommunikation. Du ansvarar för utgivningen av tidningen Körsång med utgivning fyra gånger per år och leder förbundets kommunikation och marknadsföring.

Som förbundsdirektör är du tillsammans med styrelsen ansiktet utåt och den rollen axlar du tryggt och säkert. Du förvaltar gamla nätverk och skapar nya. Tillsammans med styrelsen deltar du i idé- och förändringsarbete för att ta förbundet in i sitt nästa århundrade.

Krav och meriterande erfarenheter

Vi söker dig med god erfarenhet av arbets- och projektledning, nätverksarbete, budgetansvar och ansvar för ansökningar och avtal för att generera intäkter. Du ska ha erfarenhet av att driva strategiskt och operativt arbete regionalt och nationellt. Vi vill vidare att du har erfarenhet av opinionsbildande och kulturpolitiskt arbete och kunskap om att leda organisatoriskt förändringsarbete.

Vi ser gärna att du har erfarenhet eller intresse av körsång och svenskt körliv, liksom erfarenhet av arbete inom eller gentemot civilsamhället. Det är meriterande om du även har erfarenhet av varumärkesutveckling.

I denna rekrytering samarbetar vi med Abach HR Consulting AB

Ansökningshandlingarna skickas till info@abach.se
Ange löneanspråk.
Tillträdesdag efter överenskommelse.
Placeringsort Stockholm.
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid.
Sista ansökningsdag 20190614.
Intervjuerna kommer att ske i Norrköping/Stockholm.
För mer information, vänligen kontakta Christel Larsson Lunderquist, vice ordförande, 0701-901753, cll@sverigeskorforbund.se