Vill din kör, några ur din kör eller du själv sjunga musik av Queen?

Vill din kör, några ur din kör eller du själv sjunga Queen-musik tillsammans i en stor kör från flera län?
Du får sjunga tillsammans med solisten Magnus Bäcklund, Eskilstuna Symfoniorkester och en kompgrupp med lärare från Eskilstuna Musikskola. Allt under ledning av dirigenten Staffan Sjösvärd som också skrivit alla arrangangemangen.

Konserten kommer att hållas i Stiga Arena, Eskilstuna, lördag 8 febr 2020.

Under höstterminen 2019 genomförs 4 st körrepdagar i Södermanland och Västmanland. Efter anmälan får ni noter och tillgång midifiler att lyssna på. Noterna delas ut på första repetitionen 5 oktober i Eskilstuna.

1. Lördag 5 oktober rep i Eskilstunas konsertsal i Stålforsskolan kl 10.00-15.00. Därefter konsertbesök Queenkonsert kl 16.00 för er som köpt biljetter till detta. Denna konsert är med andra körer men samma orkester, solist och dirigent och samma musikarrangemang. Mycket bra att lyssna till live med era noter i handen! 320 kr för vuxna och 215 kr 0-18 år. Köpes genom Ticketmaster.

2. Lördag 19 oktober rep i Kulturskolans lokaler i Växhuset, Västerås, kl 10.00-16.00

3. Söndag 10 november rep i Eskilstuna konsertsal, Stålforsskolan, Eskilstuna, kl 10.00-16.00

4. Lördag 23 november rep i Kulturskolans lokaler i Växhuset, Västerås, kl 10.00-16.00

Det blir tre repetitioner i konsertveckan i Eskilstuna:
Onsdag 5 febr 2020 kl 19.00-21.00 körrep i Stiga Arena, Eskilstuna.
Fredag 7 febr kl 19.00-22.00 rep med kör, symfoniorkester och kompband i Stiga Arena, Eskilstuna.
Lördag 8 febr kl 11.00-13.00 körrep i konserthallen i Stålforsskolan, Eskilstuna.

Körrepen leds av Kitte Ström, distriktsansvarig för Sveriges körförbund i Södermanland och Kella Næslund, distriktsansvarig för Sveriges körförbund i Västmanland.

Konserten i Eskilstuna blir i Stiga Arena lördag 8 febr 2020 kl 14.00 med rep innan kl 11.00-13.00. Konserten arrangeras under den nationella kulturpolitiska konventet Folk och Kultur som sker i Eskilstuna vecka 6, 5-8 febr år 2020. Konserten har fri entré.

Deltagaravgift för medlemmar i Sveriges Körförbund: 100 kr. För icke medlemmar kostar det 150 kr.
I priset ingår noter, tillgång till midifiler och repetitionerna.
Anmäl dig här: http://anmalan.sverigeskorforbund.se/appliance/?event_id=62774

Här en Spotify-lista med dessa Queenlåtarna i original. Spara gärna den på era Spotify och lyssna på då och då: https://open.spotify.com/…/lidenipan/playlist/63bC8RcpIMrWA…

Dessa är låtarna som Staffan Sjösvärd arrangerat och därmed är med på Spotify-listan i denna ordning:

1. Bohemian Rhapsody
2. Don´t Stop Me Now