Utbildningsdag och gospelresa med Svenska Gospelverkstaden

Svenska Gospelverkstaden, tidigare Stockholm Gospel, firar nu 30 år och går vidare genom att bjuda in till ny inspiration. För körledare och sångare arrangeras »Utbildningsdag – Call & Respons« med särskilt fokus på piano/hammondorgel. Detta sker i samband med Sjung Gospel i Stockholms Konserthus, måndagen den 22 januari.

I april är körledare, sångare, kyrkomusiker och präster välkomna på en jubileumsresa till gospelns hemstad Chicago.

– Där föddes gospelmusiken på 1930-talet och vi besöker många av de kyrkor och körledare som har betytt och betyder mycket för gospelmusiken i Sverige och övriga Europa. Under resan får vi inte bara nya musikaliska upplevelser utan även en fördjupad förståelse för gospelkyrkans tradition och på vilket sätt den kan berika och utveckla din kör, berättar Jonas Engström, en av dem som leder resan och ser fram emot att få fortsätta att inspirera människor genom gospelmusiken.

Läs gärna mer på www.gospelverkstaden.se