Prova på eller utvecklas inom gospel

Svenska Gospelverkstadens Utbildningsdagar 15-16 juni riktar sig till dig som är körledare, musiklärare eller församlingsmusiker och som vill fördjupa dig inom gospelmusiken. Platsen är Skeppsholmen i centrala Stockholm.

Under utbildningsdagarna tar du del av flera workshops med olika inriktningar. Vi berör ämnen som Sång, Piano och Dirigering. Du får med dig hem ny inspiration, nya kontakter och nytt material.

Från New York kommer Aaron Marcellus som startade sin karriär som 14-åring i gruppen Generation J. Med sin unika röst och utstrålning tog han plats i American Idol 2011. Nu kombinerar han rytm, sång och dans som medlem i STOMP NYC och som körledare och sångcoach i sitt Adventure Voice. Aaron är ofta anlitad som sångare och instruktör på konserter och festivaler i stora delar av världen.

Övriga lärare är bland andra Jon-Anders och Anne-Li Marthinussen (två av Sveriges mest rutinerade gospelledare på piano resp. dirigering),
Jonas Engström (som nyligen samlade över 1000 sångare till Gospelfest på nybyggda Malmö Live), Mikaela Häger (sångerska, körledare och sångpedagog) samt Lasse Axelsson (grundare av Svenska Gospelverkstaden och tidigare en av körledarna bakom Sjung Nu och Toner för Miljoner).

Foto: Mark Shelby Perry