Nordic Soundscapes 2019

Välkommen till höstens stora kör-kickoff, 7-8 september 2019

Kickstarta hösten med en inspirerande folkmusikhelg i vackra Edsåsdalen. Lördag dag sjunger vi folkmusik i stämmor tillsammans med workshopledarna. På kvällen är det konsertkväll med körpub och öppen scen. På söndagen fortsätter vi sjunga och kl 14.00 avslutas stämman med en gemensam konsert i Undersåkers kyrka.

Årets workshopledare:

Lena Willemark
Legendariska artisten Lena Willemark har kommit att bli en centralgestalt inom den svenska folkmusiken och en banbrytande genreöverskridande sångerska. Hon har tagit emot fem Grammisar, är ledamot av Kungl. Musikaliska Akademien samt Riksspelman.

Eva och Lisa Lestander (från Kraja)
Kraja är ett av de mest framgångsrika svenska folkmusikbanden på den internationella musikscenen. Två av medlemmarna ur sånggruppen kommer att lära ut repertoar och stämmor samt hur man tekniskt och stilistiskt sjunger folksång.

Stämman håller till på STF Edsåsdalens fjällstation Köjagården som tagit fram ett bra paket för deltagare, både för övernattning och för mat. Detta bokar och betalar du själv via edsasdalen.se/boende-korstamma

Kostnad för att vara med på körstämman är 350 kr, då ingår konsertkvällen. Är du medlem i Sveriges körförbund kostar det 250 kr. Begränsat antal platser.
Anmäl dig här!

Frågor besvaras av Per Wiklander, per.wiklander@sverigeskorforbund.se.

Välkommen till en helg fylld av sång och musik!