Några platser kvar till sceniskt projekt i juni

Helgen den 16-18 juni kan du som enskild korist medverka i ett sceniskt konsertprojekt tillsammans med, Anci Hjulström och Tony Margeta. Det finns några platser kvar och medlemmar i Sveriges Körförbund har rabatt på deltagaravgiften.

Världen är upp och ner och det känns viktigare än någonsin att besjunga den! Vems gud har rätt? Kanske allas? Tänk om det är samma gud? Samma kraft? Kärlekskraften! Tänk om vi människor är mer lika än vi visste eller trodde. Att alla länder egentligen är samma land… Så presenterar Anci och Tony sitt projekt.

Med Lars-Erik Larssons älskade Förklädd gud som bas har de skapat ett sceniskt fredskörprojekt. Vi kommer att väva in ytterligare musik och skapa en ny helhet med till exempel några satser ur Karl Jenkins The armed man. De tänker också fritt och nytt kring instrumentering runt verket.

Noter, stämfiler och Spotifylista skickas ut snarast efter din anmälan. Var och en övar in sina egna stämmor och lär sig även materialet utantill innan vi träffas.

Repertoar: Förklädd gud samt två-tre satser ur Karl Jenkins ”The armed man” + eventuellt något ytterligare enkelt stycke.

Ni träffas och repeterar fredag (från ca 16.30) och hela lördagen (09.00-17.00). På söndag är det genrep och föreställning. Platsen är Norrmalmskyrkan på Norrtullsgatan 34 i Stockholm.

Kostnaden för denna helg är 1850:-/person. Medlemmar i Sveriges Körförbund erhåller en rabatt på 150:- på deltagaravgiften. Har du noterna till båda verken (endast originalnoter) sedan tidigare utgår ytterligare 100:- i rabatt.

Då ingår:

* professionell coachning av Anci Hjulström och Tony Margeta

* fika lördag (kaffe/té och smörgås) och söndag (kaffe/té och bulle)

* lokalkostnader

* administrativa kostnader (program, affischer, marknadsföring mm)

* noter (vi beställer originalnoter som du får behålla sedan)

För att du skall få så stor behållning som möjligt av helgen är det bra om du:

* har körvana
och kan lära dig stämmorna på egen hand

* har ett öppet sinne och tycker att det är roligt att utmana dig själv i nya konsertformer

Deltagaravgiften betalas in på Danske Bank, konto: 1336-0505034.
OBS! Märk betalningen med ditt namn!

Kostnad för coacherna, repetitionslokal, konsertlokal och viss administration är gemensamma kostnader för samtliga deltagare och måste täckas av deltagaravgift. Deltagaravgiften återbetalas inte om man hoppar av. Minimum ca 40 deltagare (jämnt stämfördelat)  fordras för att genomföra projektet.  Om kursen ställs in betalas beloppet tillbaka förstås.

Lunch och ev. boende ordnas av deltagarna själva. Tips på boende kan vi hjälpa till med!

Frågor? Maila Tony på kontakt(@)tonymargeta.com (Ta bort parenteserna runt @ innan du mailar)

För att läsa mer om Anci Hjulström, se: www.ancihjulstrom.se

KLICKA HÄR FÖR ATT ANMÄLA DIG!