Körpodden är en succé

Sveriges Körförbunds vilja att nå ut och skapa samtal kring intressanta körfrågor till alla körinstresserade i vårt land  har genom podcasten Körpodden gjort stor succé.

I dag finns sammanlagt femton avsnitt i vårt fina bibliotek, där en mängd olika frågeställningar och ämnen tas upp från vår bubblande rika körvärld.

Välkända körprofiler som Lone Larsen, Gabriel Forss och Anci Hjulström samtalar om körens stora värde och inre liv, tonsättaren Karin Rehnqvist med sin banbrytande musik för röster berättar levande och roligt om sitt värv. Frågeställningen ”Vad ska vi med körförbund till?”, hur får vi nyanlända att integreras i körverksamhet, röstens universum, gosskörsverksamhet, körsång och hälsa är några av de intressanta landskap som samtalas kring i Körpodden. Hur är det att sjunga i Radiokören? Vad är viktigt för en körledare i sitt arbete med amatörkören? Ja, du märker, här finns en uppsjö av intressanta ämnen så sätt i lurarna under promenaden eller i soffan och håll till godo med roliga samtal!

Har du tips om ämnen du skulle vilja höra i Körpodden? Maila dem gärna till Karin Eklundh på karin.eklundh@sverigeskorforbund.se

Gillar du Körpodden? Säkra upp podden genom ditt stöd till Sveriges Körförbund och bli medlem för 180 kr per år, då du också får nyhetsbrev, vår fina tidning Körsång och andra härliga mervärden.

Lyssna på alla avsnitt här.