Anmälan är öppen!

Äntligen är det dags! Nu öppnar anmälan till körfestivalen Nordklang, som denna gång kommer att äga rum i vackra Helsingborg mellan den 26-29 juni 2019. Nordklang är en nordisk körfestival som har funnits sedan 1971 och nästa år är det Sveriges Körförbund som är värd, med Anders Jalkéus som konstnärligt ansvarig.

Om du vill utvecklas som sångare, träffa likasinnade från hela Norden och få en upplevelse för livet så får du verkligen inte missa detta!

Anmäl dig här och se till att följa Nordklang på Facebook så du inte missar några nyheter.

Program
Det blir workshops i dagarna fyra, konserter varje kväll och fest och mingel både första och sista kvällen. Några teman på de workshops som ges är ABBA, pop, musikal, opera, renässans och folkmusik. Det kommer även att finnas särskilda seminarier för körledare.

Läs mer om alla workshops och workshopledare här.

Erbjudande till körer
Ta med din kör! Om ni anmäler minst 20 personer så får ni 10 procents rabatt på deltagaravgiften!
För hela körer som anmäler sig till Nordklang finns det möjlighet att ha en egen konsert i Helsingborg någon av festivalkvällarna. För mer information, maila konstnärligt ansvarige för festivalen, Anders Jalkéus, på anders.jalkeus@sverigeskorforbund.se

Nytt samarbete: We Are Voice
För att ta Nordklang till en ny, modern nivå, kommer Sveriges Körförbund att samarbeta med den nya digitala plattformen för körer, We Are Voice. We Are Voice är en community och musiktjänst helt anpassad för körer och som finns i form av en app som kan laddas ned till telefonen eller surfplattan.

Läs mer om We Are Voice här!