Var med i Team Västs digitala vårkör!

I dessa speciella coronatider är det ju svårt för körsångare att sjunga tillsammans. För att göra något som ändå skulle gå att genomföra har vi - Mats, Thomas och Ingela - i Team Väst tänkt att presentera ett digitalt vårprojekt! Vi vill bjuda in medlemmar att vara med i en inspelning av “Nu grönskar det” som sedan läggs ut på Facebook i vår. Vi hoppas att du tycker detta låter som ett roligt projekt!

Vi kommer att skicka ut ljudfiler att öva till, samt noter. Du spelar in på en enhet, t.ex. mobilen, samtidigt som du lyssnar på sången i en annan enhet, t.ex. mobil eller dator. Det går bra att spela in en film, eller spela in ljudfil och skicka med en bild, eller att endast skicka in en ljudfil. Efter det skickar man detta till Mats i teamet som sedan redigerar och mixar ihop allt. Medlemmarnas namn och bild/film på kören kommer att synas i den färdiga mixen/filmen.

De 70 första är garanterade plats i den digitala vårkören.

Vi vill veta om det finns intresse senast den 17/2, och efter det skickar vi ut mer info. Tipsa gärna dina körkamrater om att vara med!

Alltså, skicka in din intresseanmälan senast den 17/2 till mats.borjesson@sverigeskorforbund.se.

Hoppas att du tycker det här låter inspirerande och kul! :)

Allt gott!

Hälsningar,

Team Väst
Mats Börjesson, Thomas Sjöström och Ingela Svensson

Anmäl dig och din kör till BLANKA Varberg Choir Festival 22-23 maj 2020

Obs! Sista datum för anmälan till BLANKA Varberg Choir Festival 2020 är den 1 oktober 2019!

Välkomna till Varberg den 22-23 maj - fredag och lördag under Kristi Himmelfärdshelgen 2020.

Anslagstavlan

BLANKA Varberg Choir Festival pausad till 14-15 maj 2021

Hallands län

Vi trycker på pausknappen! Förberedelserna för 2020 års körfestival i Varberg hade givetvis kommit långt, men på grund av Corona-pandemin måste vi också som så många andra ställa in. Vi hälsar alla deltagande körer välkomna 14-15 maj 2021! Samma repertoar och samma upplägg! Låt oss TILLSAMMANS se fram emot ljusare tider!

Styrelsen för BLANKA Varberg Choir Festival
www.varbergchoirfestival.se