Anslagstavlan

Anslagstavlan är öppen för dig som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete, har frågor om repertoar och inspelningar, festivaler och liknande. Anslagstavlan är öppen för alla körsångare, både inom förbundet och de som inte är medlemmar. Vi publicerar däremot inte rena reklamerbjudanden.

Längst ner på sidan finns ett formulär där du kan skriva ditt meddelande. Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. Om du anger ett distrikt så kommer meddelandet även att publiceras på distriktssidan.

Glöm inte att skriva någon form av kontaktadress. Vi får in en hel del inlägg som inte har någon avsändare och då kan vi tyvärr inte publicera dem (den som läser har ju ingen att höra av sig till).

Schola Cantorums kör i Stockholm söker sångare

Stockholms län

Schola Cantorums kör är en fristående kör med ett förflutet i Storkyrkan. Vår repertoar är både profan och sakral. Det senaste vi framförde var Urban Dahlbergs härliga svit Syskonkärlek med tonsatta dikter av Gustaf Fröding. Den har vi också planer på att framföra vid en resa till Värmland i höst. Vi samarbetar ibland med en blåskvintett och ska så göra senare i vår vid en gemensam konsert med bl a Japansk filmmusik. Vi repeterar på Södermalm på onsdagar under ledning av Östen Wall. Vi söker fler sångare, särskilt i mansstämmorna, då vi av olika skäl blivit färre senaste året.

Välkommen att höra av dig till körens administrativt ansvarig Eva Håkanson mobil: 070 487 84 02

Tekla vokalensemble söker sångare

Hej alla sångare!
Tekla vokalensemble söker en sopran 2, en tenor 1 och en tenor 2.

Vi är en grupp sångare som hyser en enorm kärlek (besatthet?) för kör- och vokalmusik och en vilja att skapa musik på en hög nivå. Det handlar också om en tanke om att vi genom att tillvarata alla sångares individuella kunskaper och förmågor och skippa det strikta ledarskap som präglar många bra körer vill ta körsång till en ny nivå. Det kommer att kräva mer av oss som sångare, ledare och musiker än det mer klassiska sättet att jobba på men målet är att leverera en bättre upplevelse, musikaliskt och sceniskt, både för publiken och oss själva.

Låter det intressant? Maila projekttekla@gmail.com för mer info.

Gloriakören söker körledare

Stockholms län

Gloriakören har varit verksam sedan 2008 och har sedan dess satt upp många klassiska verk så som Carmina Burana, Mozarts Requiem och senast Beethovens nionde symfoni tillsammans med Järna Cantiones och Radiosymfonikerna.
Gloriakören har upp emot 50 aktiva deltagare. Under alla dessa år har vi haft en fantastisk körledare vid namn Göran Sjölin, som nu valt att gå i pension. Detta föranleder oss i styrelsen att söka efter en ny körledare. Om du skulle vara intresserad av att vara med och driva vår verksamhet framåt eller känner någon som skulle vara intresserad av detta är ni hjärtligt välkomna att höra av er till oss.
Ersättning enligt överenskommelse.

Vänliga hälsningar,
Gloriakörens styrelse genom Petter
gloriakoren@gmail.com

Olofströms Körfestival

Olofströms Finska förening anordnar varje år körfestival, i år 21-23 (inte 30-31 som preliminärt angetts) maj. Festivalen är välbesökt. I år vill vi utöka utbudet och bjuda in även andra körer utöver dessa finska körer och musiker som kommer från Finland.
Vid intresse kontakta mig Viljo Kokko tel 0733 244 322 eller meil suomiseura@oktv.se

Dirigent söker körer i Stockholm

Hej!
Jag heter Karin Fahlén och är nyinflyttad till Stockholmsområdet. Jag har en masterexamen inom dirigering (både kör och orkester) och söker körer på alla nivåer, dock inte barnkörer, som vill utveckla sin körsång. Företagskörer är också välkommet. Min erfarenhet sträcker sig från pensionärskörer med enklare repertoar till större verk med kör och orkester. Jag kan även arra enklare arrangemang och har inget emot om kören kommer med egna förslag på repertoar.

Mig når du på karindirigent@gmail.com eller 073-83 66 003.
Du kan även kolla in min hemsida på www.karinfahlen.com.

Adolf Fredriks Madrigalkör söker tenorer och basar

Stockholms län

En blandad seniorkör som bildades 1965 under Christian Ljunggrens ledning. Sedan hösten 2019 leds kören av Karl Nicklas Gustavsson, körledare och tonsättare.
Vi sjunger såväl profan som sakral klassisk musik, visor samt scenisk musik som sångspel av Lortzing, Sjöberg, Schubert. Nu repeterar vi körarr av Ulf Peder Olrog, Georg Riedel, Elisabeth Hermodsson samt Hasse &Tages Spader Madame ( Franz Schubert).
Kören var förr knutna till Adolf Fredriks församling men är nu helt fristående.
Våra korister har stor körvana och gott kamratskap. Rep ons 13,30-16 i Swedenborgs Minneskyrkas församlingssal, Tegnerlunden 7.
Kontakt: Karl Nicklas Gustavsson, kng@iliadkultur.com, 0724537689
Elisabeth Wijnbladh, elisabeth.wijnbladh@gmail.com, 0703255886

Körfestival i Olofström

Olofströms Finska förening anordnar varje år körfestival, i år 30-31 maj. Festivalen är välbesökt. I år vill vi utöka utbudet och bjuda in även andra körer utöver dessa finska körer och musiker som kommer från Finland.

Kören Låtar & Läten i Knivsta söker ny körledare!

Uppsala län

Låtar & Läten är en blandad kör (SATB) på ca 30 sångare med hemvist i Knivsta, strax söder om Uppsala. Kören, som fyller 40 år i år,  har utvecklats från att ha varit mer av en showkör under 1980- och 90-talen till att ta oss an mer klassisk repertoar under senare år. Repertoaren är blandad och spänner över visa, populärmusik, musikal och klassiska körverk. Vi lägger stort fokus vid att kontinuerligt utvecklas och vill framåt både rent sångtekniskt och uttrycksmässigt.  Vi har medlemmar från både Uppsala, Knivsta och Sigtuna. Vi övar i Klockargården i Knivsta, just nu på tisdagar kl 19-21.

Kontakt: Karin Blombäck, ordförande 070-6171263 / karin.blomback1@gmail.com

Birkakören Stockholm söker körledare från augusti 2020

Stockholms län

Birkakören Stockholm är en blandad kör som sjunger allt från svensk och utländsk konstmusik, både profan och sakral, till jazz och folkvisor. Kören gör några framträdanden varje år som vi arrangerar själva eller i samarbete med andra körer eller orkestrar. Vartannat år gör vi vanligtvis en körresa med olika framträdanden. Kören sjunger även traditionella och stämningsfulla advents-, jul- och vårsånger. Vi är ca. 40 medlemmar och repeterar på onsdagar på Södermalm i Stockholm. Kören är medlem i Sveriges Körförbund.

På körens webbplats hittar du mer information: http://www.birkakorenstockholm.se/

Om du är intresserad av att leda och vidareutveckla kören,
vänligen kontakta Heike Gustafson: 073-158 05 23, heikegustafson@gmail.com.

Årsta Scenfolks kör söker sångare

Stockholms län

Vi är ett gäng, både tjejer och killar i olika åldrar, som gillar att sjunga. Vi håller till i Årsta.
Om du vill vara med hör gärna av dig till
Gitte Furch, b.furch@hotmail.com eller mobil 0736725677.

Mälaröarnas Kammarkör söker nya medlemmar!

Stockholms län

Vi är en liten fyrstämmig kör som företrädesvis sjunger ur den klassiska repertoaren. Viss kör och notläsningsvana krävs för att hänga med i tempot men viktigast är engagemang och sångglädje! Vi kommer att ha öppna repetitioner då det går bra att komma och prova på att sjunga med oss nu i januari onsdag 22/1 samt onsdag 29/1. Om du sedan önskar vara med i kören får du göra en mindre provsjungning för vår körledare. Det är enklast att komma in i gänget så här i början av året då vi sätter igång med ny repertoar men vi välkomnar nya medlemmar när som helst under terminen. Vi repeterar på Kristofferskolan på onsdagar kl. 19-21, T-bana: Brommaplan. Hör gärna av dig till oss via mail: malaroarnas_kammarkor@yahoogroups.com

Linnékören söker körledare/dirigent!

Småland

Hej där!

Linnékören söker en ny dirigent, gärna med start så omgående som möjligt.

Vi är en ideell organisation som håller till på Linnéuniversitetet i Växjö och repar en gång i veckan, tisdagar kl. 19–21. Vi arbetar i projektform, vilket betyder att vi varje termin jobbar med ett nytt tema, som ska mynna ut i en konsert i slutet av terminen. Nu behöver vi bara en körledare att leda oss i detta under våren!

Som vår dirigent bär du huvudansvaret för den musikaliska delen av kören. Du är alltså ansvarig för att välja ut låtar, förse körmedlemmarna med noter och lära ut under repetitionerna.

Låter detta som något för dig? Kontakta oss på styrelse@linnekoren.se

Körledare

Hej
Vi är ett gäng, Scenfolkets kör i Årsta, som tycker om att sjunga vilket vi gjort i tre terminer. Vi söker körledare då vår körledare inte kommer att fortsätta. Både män och kvinnor i olika åldrar är välkomna att sjunga i vår kör. Vi har haft konserter i kombination med allsång men det viktigaste för oss är att sjunga. Vi har träffats en gång i veckan, 9 till 10 gånger, vår- och hösttermin. Vi sjunger i en lokal i Årsta.

Är du intresserad kontakta mig, Brigitte Furch, b.furch@hotmail.com eller 073-6725677

Sjungande kvinnor!

Stockholms län

Sveriges äldsta damkör, Kristinakören, vill bli fler!
Vi är en härlig mix av kvinnor i olika åldrar som förenas i vår kärlek till att sjunga. Vår tyngdpunkt ligger i det klassiska men vi gör också utflykter till andra genrer.
Vi söker dig som har körvana, älskar att sjunga och vill utmana dig själv och utvecklas vidare inom din sång.
Vi repeterar på onsdagar 18.30-20.50 nära Mariatorget och erbjuder dig en varm musikalisk gemenskap.
Vår dirigent heter Malin Strömdahl-Sherman och är utbildad kördirigent och sångpedagog vid Kungliga Musikhögskolan.
Läs mer om oss på www.kristinakoren.se
Datum för öppna repetitioner är 22 och 29 januari 2020. Anmäl intresse till kontakt@kristinakoren.se.

Samarbetskör sökes

Walentinakören från Helsingfors, Finland, söker kontakt med samarbetskör i Sverige, med tanke på vårt besök i Sverige våren eller hösten 2021.

Kontakt:

maria@bitonet.com

Engagerad körledare till ’projektkör’ på företag

Stockholms län

Hej! Vi är ett engagerat gäng med både stor och mindre stor erfarenhet av körsång som söker en körledare till en ’projektkör’ på vårt jobb. Vi genomför arbetet inom ramen för vår kulturförening.
Vi tror att vi kommer att att ha ca 10 repetitioner under dagtid, alternativt några färre men längre repetitioner under hösten. Vi tänkte komma överens med den som ska leda kören hur upplägget bäst ser ut.
Målbilden är att kunna uppträda med något inför våra kollegor.

Låter det som ett intressant uppdrag att ta sig an? Att sprida sångglädje och bidra till en fantastisk arbetsplats? Kontakta mig Kajsa.ekehult@sbab.se eller 0708-779818

Vår arbetsplats är i Sundbyberg, Solna Business park. Lokaler finns att använda för sångrepetition.

Skriv ett meddelande på Anslagstavlan

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik distriktssida, ange det här.
Publiceringsdatum (Obligatorisk)
Ange en tidsperiod då du vill att ditt anslag ska vara publicerat. Tidsperioden får vara max 3 månader. Om "slutdatum" lämnas tomt används endast startdatum.
E.g., 2020-03-29

• Inga HTML-taggar tillåtna.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Rader och stycken bryts automatiskt.

Vertikala flikar